2017 02 MAR
Comunicat de presă Curtea de Apel dă dreptate BCR BpL în procesul cu Curtea de Conturi privind plata primelor cuvenite clienţilor
  • RO
  • Banca a apărat drepturile clienţilor
  • Banca va colabora constructiv pentru clarificarea şi sustenabilitatea cadrului legal 
  • Banca a suportat din fonduri proprii plata echivalentului primelor, pentru a evita neplăceri pentru clienţi şi păstrarea încrederii în sistemul de economisire-creditare  

 

Bucureşti, 2 martie 2017 – BCR Banca pentru Locuinţe (BCR BpL) a obţinut la Curtea de Apel Bucureşti o sentinţă care anulează decizia Curții de Conturi, privind acordarea primei de stat, fapt ce dovedeşte că banca a respectat legea românească a băncilor de locuinţe (sistemul de economisire-creditare în sistem colectiv pentru scopuri locative), precum şi practică europeană.

Curtea de Apel Bucureşti a dat câştig de cauza BCR Banca pentru Locuinţe, prin sentinţa pronunţată pe dată de 1 martie a.c., în ceea ce priveşte faptul că legislaţia actuală nu obligă la justificarea utilizării pentru domeniul locativ pe clienţii care au economisit minimum 5 ani, iar creditarea în sistemul colectiv al economisirii-creditării este numai o opţiune a clientului, nu o obligativitate, precum şi în legătură cu faptul că persoanele fizice minore ori cele în vârstă de peste 65 de ani sunt eligibile să primească prima de stat.

BCR BpL a argumentat instanţei bună-credinţă şi respectarea drepturilor clienţilor conform legii. BCR BpL speră că această decizie a instanţei să constituie baza clarificării situaţiei şi unui viitor sustenabil al sistemului de economisire creditare în România, astfel încât acest sistem să poată contribui efectiv la rezolvarea problemelor locative ale Românilor. 

Banca este deschisă să coopereze cu toate autorităţile relevante (Curtea de Conturi a României, Ministerul Dezvoltării, Ministerul de Finanţe, Parlamentul României) pentru un progres constructiv şi sustenabil în beneficiul a peste 700.000 de clienţi şi al utilizării eficiente a schemelor de economisire creditare pentru îmbunătăţirea situaţiei locative a românilor.

Pe parcursul desfasurarii procedurilor legale, BCR Bpl a fost gardianul intereselor clienţilor şi a luat decizia de a acoperi din fonduri proprii echivalentul primelor care au fost plătite de către stat pentru a respecta drepturile clienţilor şi a pastra încrederea în sistemul de economisire-creditare. 

„Vă asigurăm că vom face, în continuare, tot posibilul pentru că relaţia de bună colaborare în spiritul bunei-credinţe, manifestate până acum atât de clienţii noştri, cât şi de BCR Banca pentru Locuinţe să nu fie influenţată negativ de decizia Curţii de Conturi. Totodată, îi  asigurăm pe clienţii noştri că BCR BpL a depus şi va depune toate eforturile pentru respectarea întocmai a obligaţiilor contractuale, în condiţiile legislative existente. În tot acest timp am luat măsuri concrete, astfel încât clienţii să nu fie afectaţi financiar, banca plătind din resursele sale financiare echivalentul primei de stat virate de stat. Acest lucru demonstrează bună noastră credinţă“, a declarat preşedintele BCR BpL, Lucian Anghel.

Băncile pentru Locuinţe (Sistemul Bauspar) reprezintă o instituţie europeană de tradiţie de peste 100 de ani. Sistemul Bauspar din România, introdus în anul 2002, urmăreşte întocmai filozofia şi practică Sistemului Bauspar european de a stimula atât economisirea cât şi creditarea persoanelor fizice pentru case mai bune, mai sigure, mai sănătoase pentru cei care le locuiesc. Legislaţia naţională care reglementează acest sistem este aliniat cu legislaţia şi practică europene. 

„Sistemul Bauspar rezolvă o problemă a milioane de români care vor să îşi renoveze locuinţele. Este un sistem european care funcţionează de o sută de ani în Germania şi Austria. Intenţia de a investi în locuinţă, în 2015, a crescut în rândul românilor. Sunt 580 de mii de familii de români, potrivit unui sondaj IRSOP care au că prioritate renovarea locuinţei“, a precizat Lucian Anghel.

Deşi hotărârea pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti nu este definitivă, această reprezintă un important pas înainte spre normalizarea şi consolidarea sistemului Bauspar din România. BCR BpL va depune toate eforturile necesare pentru apărarea drepturilor clienţilor săi şi îşi reiterează dorinţa de a găsi împreună cu toate entităţile implicate cele mai bune soluţii pentru că cetăţenii români să beneficieze şi în viitor de avantajele sistemului Bauspar.

***

BCR oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 512 unităţi retail amplasate în majoritatea oraşelor cu mai mult de 10.000 de locuitori din toată România, ca şi prin cele 21 de centre de business şi 23 de birouri mobile dedicate companiilor. BCR deţine cea mai mare reţea de echipamente de auto-servire bancară din ţară – aproximativ 2.600 Echipamente (ATM-uri, Maşini Multifuncţionale, Terminale Automate de Plăţi, Maşini de schimb valutar) ca şi 12.000 de terminale POS pentru plăţile prin card la comercianţi. Grupul BCR avea în decembrie 2016 un număr de 7.078 salariaţi proprii. 

***

BCR - Comunicare Externă

Cezar Marin, e-mail: cezar.marin@bcr.ro

Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web la: www.bcr.ro

Pentru detalii referitoare la produsele si serviciile BCR va rugam sa folositi urmatoarele modalitati de contact

InfoBCR

Web: www.bcr.ro

Email: contact.center@bcr.ro

TelVerde: 0800.801.BCR (0800.801.227), apelabil gratuit din toate reţelele naţionale

Twitter: @infoBCR